Toiletruimtes

Er waren twee toiletafdelingen in de personenwagen. Elke toiletafdeling had een grote wasgelegenheid met twee roestvrijstalen wasbakken. Er was een herentoilet en een damestoilet. Het damestoilet had een kaptafel met drie spiegels. Tussen de spiegels was er een zeer doelmatige verlichting. Ook had het damestoilet een tafeltje waar de dames hun tasje op konden leggen. In het herentoilet was er een spiegel aanwezig en de mensen hadden de mogelijkheid om er zich elektrisch te kunnen scheren. In allebei de toiletten waren er zeephouders en spiegels boven de wasbakken, een handdoekenkastje en een bak voor gebruikte papieren handdoeken. De W.C.'s waren bereikbaar vanuit de toiletafdeling en was afgesloten door middel van een deur met schakelaar. Als deur op slot was ging er een lampje branden in de reizigersafdeling dat de W.C. bezet was. Elke W.C. had een closetpot van wit verglaasd aardewerk met bril. Aan de bril zat een bedieningsmechanisme vast van de afsluitklep. Elke W.C. had een closetpapierhouder, een dubbele kleerhaak, twee handgrepen en een spiegel. Alle delen die met urine in aanraking zouden komen was met roestvrijstaal samengesteld.