Ons doel

De DE IV (DE100x/ Ram50x) in zijn oorspronkelijke staat als museum trein voor het nageslacht te behouden.

Hoe moet dit gebeuren?

In 2006 zijn alle rijtuigen met onderdelen naar Nederland gehaald. De trein is van 2006 tot 2009 in Zwolle gestationeerd geweest, daarna gestald in de Watergraafsmeer in Amsterdam en sinds 20012 tot nu tijdelijk op de Dijksgracht. Het is de bedoeling dat deze naar de definitieve locatie in Lelystad wordt getransporteerd. Op deze locatie in Lelystad zal de trein als museumstuk kunnen worden gerestaureerd en tentoongesteld. Tevens is de trein vanaf deze locatie in de toekomst in te zetten op speciale evenementen.

De rijtuigen zullen worden gerestaureerd aan de hand van het restauratieplan zodat deze teruggebracht kunnen worden in de oorspronkelijke staat.

In samenwerking met het Transport Museum en mogelijke andere partners op het vlak van onderwijs en bedrijfsleven zal een replica van de motorwagen gebouwd gaan worden.

Uiteindelijk de DE IV (DE100x/ RAm50x ) als museum trein weer in volle glorie letterlijk en figuurlijk op de rails te krijgen.

Wat is er voor nodig?

Vrijwilligers die een bijdrage  aan dit project willen leveren.

De onderwijssector welke specifieke opleidingen kan linken aan het project.

Het bedrijfsleven waarbij door bedrijven hun specifieke kennis en vakmanschap ingezet en gedemonstreerd kan worden op een unieke museum-praktijktoepassing Sponsoren voor de noodzakelijke fondsen die dit project mogelijk kunnen maken.