Nieuwsflits

12 september 2017

Na lange tijd van stilte is het ons een genoegen om weer wat nieuws vanuit de Stichting TEE met jullie te mogen delen.

Al geruime tijd staat het TEE-treinstel gestald op emplacement Dijksgracht te Amsterdam. Helaas is de trein daar doelwit geworden van diverse graffiti spuiters, hiervan is ook reeds aangifte gedaan. Omdat ook wij willen dat het treinstel weer in een waardige staat gerestaureerd gaat worden moeten we een andere locatie vinden voor het treinstel.

Begin september heeft een afvaardiging van het bestuur Stichting TEE een goed gesprek gehad met een van haar gesprekspartners op wiens verzoek de naam daarvan niet gepubliceerd wordt.

In dit gesprek zijn diverse opties besproken over een andere locatie voor het TEE-treinstel. Dit gesprek heeft ons tot nieuwe inzichten gebracht en er worden nu een aantal opties doorgenomen om het treinstel naar een locatie te krijgen waar we de restauratie voort kunnen gaan zetten.

Wij zijn ons er terdege van bewust dat de huidige locatie en staat van ons treinstel niet ideaal is. Daarom is het onze wens dan ook het treinstel zo snel mogelijk naar deze ‘werklocatie’ te slepen.

Stichting TEE